Browar Amber nagrodzony przez Mediarun.com

Browar Amber nagrodzony przez Mediarun.com w konkursie dla wybitnych marketerów i ich zespołów za wyjątkowe osiągnięcia

Ogół projektów i przedsięwzięć, które mieliśmy przyjemność realizować podczas współpracy z Browarem Amber w okresie 2017/2018, został nagrodzony w kategorii „Napoje/alkohol” oraz „Rebranding/launch” podczas 8. konkursu organizowanego przez mediarun.com w ramach konferencji Marketing&Sales Executive Summit.

Prestiżowe wyróżnienie

Skończenie projektu i jego pozytywna weryfikacja na rynku to wielka satysfakcja. Jednak gdy projekt spośród ponad 200 zgłoszeń w 25 kategoriach zostaje doceniony przez jury złożone z 22 ekspertów w dziedzinie marketingu, zadowolenie i radość osiągają taki poziom, że trudno spokojnie i na chłodno to opisać :)

Konkurs Dyrektor Marketingu Roku jest prestiżowym wydarzeniem, które od 8 lat organizuje Mediarun.com. Jego kapituła wyłania najlepszych marketerów i ich zespoły, tym samym podkreślając ich kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej marek oraz przedsiębiorstw. Kapituła przy wyborze zwycięzców kieruje się kryterium innowacyjności, nieszablonowości i efektywności kampanii, projektów i działań.

Od wielu lat blisko współpracujemy z Browarem Amber. W listopadzie 2018 roku wspólnie postanowiliśmy przystąpić do tego konkursu. Wiele lat pracy zespołowej oraz opieka nad znakomitą większością projektów Browaru Amber pozwoliła nam na przygotowanie wyczerpującej, rzetelnej i wnikliwej analizy naszych realizacji na to prestiżowe wydarzenie.

Nagroda za linię Specjalność Pomorza

Nagrodzono między innymi zmianę strategii polegającą na „spięciu” wszystkich stylów piwa Browaru Amber w jedną serię, a tym samym zwiększeniu jego rozpoznawalności i stworzeniu możliwości do swobodnego rozwijania serii. Nie zapominając o dotychczasowej grupie docelowej, otworzyliśmy się na młodszych. Odświeżyliśmy wizerunek, a płaszczyzna, na której zmiana jest najbardziej widoczna dla konsumenta, to przede wszystkim komunikacja w miejscu sprzedaży oraz odświeżone opakowania. Stąd odpowiednie wyeksponowanie produktów i jednoczesne dopasowanie sposobu komunikacji do konkretnego miejsca sprzedaży, zastosowanie reklamy ambientowej w sklepach oraz silne wsparcie w social mediach (Facebook, Instagram, Twitter).

Kluczowym elementem była zmiana kontretykiet wszystkich piw na specjalistyczne, opisujące bardzo precyzyjnie sprzedawane style piwa. Ważny jest opis intencji browaru, opis stylu i historia jego powstania, kontekst kulinarny oraz bardzo staranny opis składników. Serię należało stworzyć z poszanowaniem dla dotychczasowego indywidualnego charakteru każdego z piw oraz z poszanowaniem dla przyzwyczajeń i oczekiwań konsumentów. Charakterystyczne cechy wizerunkowe każdego z piw zostały wychwycone i zachowane. Wprowadzenie nowych etykiet otworzyło drzwi do budowania jednej silnej marki Browar Amber i prawidłowego pozycjonowania poszczególnych marek piwa nie tylko w umysłach konsumentów, ale również na sklepowych półkach.

Przekazując projekt do konkursu, skupiliśmy się na przedstawieniu zmiany strategii dotyczącej głównych marek browaru. Zaprezentowaliśmy nie tylko opis serii po przeprowadzeniu zmian, ale także opis sytuacji pierwotnej, rekomendacji, podjętych działań oraz ich ryzyka, a także skutków krótko- i długotrwałych. Dzięki temu kapituła w szybki sposób poznała rzeczywistość, w jakiej podejmowaliśmy decyzje oraz ich konsekwencje.


Nagroda za budowę serii Po Godzinach

Po Godzinach to krótkie serie piw w autorskich interpretacjach piwowarów Browaru Amber. Każdy styl warzony jest w ilości 200 hektolitrów i odzwierciedla jeden z 3 kierunków:
1. Style dawne i nieznane.
2. Niszowe style opracowywane w duchu piwnej rewolucji.
3. „Wolna ręka”, jeśli chodzi o stosowanie w procesie warzenia nietypowych i ciekawych dodatków.

Każdy styl dopasowany jest do pory roku i dodatków, jakie w tym czasie oferuje natura. Stąd orzeźwienie i lekkość latem, a piwa ciemne i rozgrzewające zimą. Piwna rewolucja w autorskim wydaniu. Do końca 2018 roku uwarzono 13 różnych stylów, z czego część z nich kilkukrotnie, odpowiadającym tym samym na prośby konsumentów.

Przedstawiliśmy analizę zasadniczych założeń projektu i ich odzwierciedlenie w realiach Browaru Amber, czyli browaru regionalnego o mocach mniejszych niż browary koncernowe. Słuchaliśmy konsumentów wiele lat i zrealizowaliśmy potrzeby komunikowane przez nich, wychodząc naprzeciw nie tylko preferencjom dotyczących stylów piw, ale także preferencjom wizualnym, co znalazło odzwierciedlenie w etykietach. Co warte podkreślenia - na rynku, który jest niezwykle trudny i nasycony.


Sukces wielopoziomowy

Nie trzeba tłumaczyć, że jest to ogromne wyróżnienie i satysfakcja dla całego zespołu. I to na wielu poziomach: docenienie naszej pracy przez jury złożone z ekspertów. Świadomość, że podjęte ryzyko i działania zaowocowały na kilku płaszczyznach. Potwierdzenie, że długotrwała współpraca z klientem przynosi niebywałe efekty oraz usprawnia działania w sposób nieporównywalny z niczym innym. Dziękujemy!